Mistr světa Formule 1 bude ten, kdo bude mít nejvíce vítězství

Paříž - Mistrem světa F1 bude už v roce 2009 pilot, který vyhraje nejvíc Velkých cen. Rozhodla o tom na svém úterním zasedání Mezinárodní automobilová federace.

Přidejte svůj názor

371

Mezinárodní automobilová federace (FIA) oznámila, že současný bodovací systém zůstane stejný ve formátu 10-8-6-5-4-3-2-1, ale současně potvrdila změnu. "Světová rada motorismu přijala návrh vedení F1 udělit titul mistra světa pilotovi, který v sezoně vyhrál nejvíc závodů," uvádí se ve stanovisku FIA. "Pokud dva nebo více jezdců dosáhnou stejného počtu vítězství, titul získá ten, který má víc bodů." Bodovací systém se bude použivat jen pro zbývající pozice v žebříčku mistrovství světa a v případě, že dva nebo víc jezdců budou mít stejný počet vítězství. Bodování Poháru konstruktérů zůstane beze změn.

Hlavním argumentem pro změnu byl fakt, že v třinácti případech dosavadní historie F1 byl mistrem světa vyhlášen jiný pilot, než ten s největším počtem vítězství. Jedním z těchto případů je i loňský šampionát, kdy vicemistr Felipe Massa vyhrál o jeden závod víc než šampion Lewis Hamilton.

"Medaile za první, druhé a třetí místo se udělovat nebudou," uvedla FIA k návrhu, který na podzim přednesl šéf F1 Bernie Ecclestone.

Přehled ročníků, kdy by vlivem nového pravidla došlo ke změně na postu mistra světa.

1958 - mistrem světa Mike Hawthorn (nejvíc vítězství Stirling Moss)
1964 - John Surtees (Jim Clark)
1967 - Denny Hulme (Jim Clark)
1977 - Niki Lauda (Mario Andretti)
1979 - Jody Scheckter (Alan Jones)
1981 - Nelson Piquet (Alain Prost)
1982 - Keke Rosberg (Didier Pironi)
1983 - Alain Prost (Nelson Piquet)
1984 - Niki Lauda (Alain Prost)
1986 - Alain Prost (Nigel Mansell)
1987 - Nelson Piquet (Nigel Mansell)
1989 - Alain Prost (Ayrton Senna)
2008 - Lewis Hamilton (Felipe Massa)

FIA však odmítla návrh, s nímž přišla začátkem roku Asociace týmů F1 (FOTA) na změnu současného bodovacího systému na 12, 9 a 7 bodů pro první tři místa. FOTA volala po změně bodovacího systému na základě průzkumu mezi fanoušky. "Lidé chtěli vidět větší bodový rozdíl mezi prvním a druhým místem, což by motivovalo jezdce víc bojovat o vítězství," vysvětlil za FOTA šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh.

Světová rada motorismu schválila i některé další změny pravidel. Při jednotlivých závodech bude například vždy zveřejněno množství paliva, která má pilot v autě během kvalifikace. Mladým pilotům, kteří se při současném razantním omezení testů téměř nedostanou za volant, povolila FIA tři jednodenní testy mezi posledním závodem roku a 31. prosincem. Zúčastnit se jich budou moci ti jezdci, kteří v posledních 24 měsících neodjeli víc než dva závody nebo netestovali vůz víc než čtyři dny.

Týmy budou mít mimo jiné právo na osm jednodenních aerodynamických testů, které musí schválit FIA. Budou se moci uskutečnit mezi 1. lednem a posledním závodem ročníku.

Témata: Formule 1
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Safety car, přerušený závod, nečekaný vítěz a boj na cílové pásce v Baku

25.06.2017 17:30 Ačkoliv se v metropoli na břehu Kaspického moře jel už druhý závod F1, poprvé tu byla Grand Prix…

Kvalifikaci v Baku vyhrál Hamilton způsobem, který soupeře zdrtil

24.06.2017 16:20 Kvalifikaci na Grand Prix Ázerbajždánu, osmý závod letošní sezóny, pro sebe rozhodl Lewis Hamilton…

Mercedes dokázal reagovat na úspěch Ferrari, dominoval v Kanadě

11.06.2017 21:45 Kanadský závod je hodnocen jako Grand Prix, která se řadí mezi podniky s lepší možností předjíždění…

Hamilton se v kvalifikaci na GP Kanady vyrovnal Sennovi, dostal zvláštní…

10.06.2017 20:10 Boj o postavení na startu před sedmým závodem letošní sezóny F1 přinesl skvělý výkon Lewise…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější ze Sportu

reklama
reklama