Martin Prokop: Problémy s brzdami nás stály hodně času

Portugalsko, 1. etapa: Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem figurují po první etapě Portugalské rally na páté příčce produkční klasifikace. Na nejrychlejšího Portugalce Arminda Arauja ztrácí česká dvojice více než minutu.

Přidejte svůj názor

Martin Prokop, Portugalská rally

Po osmém místě na divácké speciálce na stadionu Algarve čekala na českou dvojici šestice rychlostních zkoušek na třech úsecích. Prokop s Tománkem se ihned zařadili mezi nejrychlejší, na čtvrté erzetě zajeli třetí nejrychlejší čas a po první sekci figurovali na čtvrtém místě produkční klasifikace.

„Nebyl žádný problém se rychle adaptovat z dvoukolky na čtyřkolku. Ale začal jsem opatrněji, každým kilometrem jsem však získával jistotu a rychlost. Vše souviselo i s otestováním rozpisu, jestli mu můžeme věřit. Docela to bylo v pohodě, a také časy byly uspokojující. Bojovali jsme o přední příčky a v to samé jsme doufali i odpoledne,“ řekl Martin Prokop, kterého v závěru RZ4 vystrašily podivné zvuky z auta. „Nakonec se ukázalo, že bylo uvolněno uložení pravého předního tlumiče,“ objasnil.

V odpolední sekci začala česká dvojice opět třetím nejrychlejším časem, ale v dalším průběhu se musela potýkat s řadou technických komplikací.

„První problém se objevil v tankovací zóně po RZ5, kdy jsme lancera nenastartovali. To byl první příznak problémů s elektrikou, které se nám snad podaří ve večerním servisu odhalit. Když jsme potom měnili pneumatiky, objevili jsme chybějící šrouby držící kotouč na adaptéru. Okamžitě jsme se museli rozhodnout, zda skončit nebo pokračovat dál, i když to byl hodně risk. V posledních dvou testech jsem se nemohl dotýkat, snažil jsem se auto zpomalovat smykem. Cílem bylo opravdu etapu jen dokončit a jsem rád, že se nám to podařilo,“ objasnil ztrátu Martin Prokop.

Zítra pokračuje Portugalská rally dalšími šesti rychlostními zkouškami o délce 145 km. Martin Prokop s Janem Tománkem doufají, že se jim podaří svou pozici trochu vylepšit.

„Trať se proti tréninku relativně změnila, neboť se tam objevilo hodně volných kamenů, kterým je potřeba se vyhýbat. Auto dostává hodně ran, ještě horší to bylo v druhých průjezdech. I na dalších autech je vidět, jak je soutěž náročná. Určitě teď nebudu riskovat, přesto věřím, že se prokoušeme ještě dopředu,“ uzavřel jihlavský pilot.

PCWRC – po I. etapě (RZ7)
1. Araujo (Mitsubishi)  1:32:14.7
2. Flodin (Subaru)  + 14.9
3. Brynildsen (Mitsubishi)  + 31.8
4. Tapper (Mitsubishi)  + 1:03.3
5. Prokop (Mitsubishi)  + 1:10.0
6. Neiksans (Mitsubishi)  + 1:58.9
7. Moura (Mitsubishi)  + 4:34.4
8. Al Attiyah (Subaru)  + 8:55.4

Témata: Rally | privatizace
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Velká cena v Brně: Abraham skončil v MotoGP třináctý, třídu Moto2 ovládl…

06.08.2017 16:23 Aktualizováno Brno - Závod motocyklového mistrovství světa třídy Moto2 v Brně vyhrál Švýcar Thomas Lüthi před…

Motoristická Grand Prix bude mít přísnější bezpečnostní opatření

02.08.2017 14:22 Brno - Motoristická Grand Prix ČR silničních motocyklů bude mít opět přísná bezpečnostní opatření.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější ze Sportu

reklama
reklama