Charouz, Enge, Mücke vyhráli v Barceloně
Barcelona - Neděle 5. dubna se významně zapíše do dějin českého motoristického sportu. Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke s továrním vozem Aston Martin třídy LMP1 díky skvělému výkonu vyhráli po strhující bitvě závod 1000 km Katalánska, úvodní podnik Le Mans Series 2009.
doporučujeme
Jak by vypadal svět, kdyby všechny střelné zbraně zmizely? Možná hůře než nyní
V Dukovanech skončila po devíti dnech odstávka čtvrtého bloku
Peking ocenil snahy Američanů vyjednávat o obchodních problémech
Vše ovládá lež. Z dnešní doby je mi na zvracení. Proč chce Alain Delon opustit svět bez lítosti?
Šokující zjištění! Nejlevnější německý salám je kvalitnější než český
Zničil vám krtek zahrádku? Vyžeňte ho ze zahrady jednou provždy
Denně ujít alespoň deset tisíc kroků. Kde se tato teorie vzala?
Závod na barcelonském okruhu znamenal debut týmu Aston Martin Racing v královské kategorii vytrvalostních závodů sportovních vozů a jeho výsledek potvrdil, že jak stáj, tak česko-německé jezdecké trio budou patřit k hlavním favoritům sezony.
Stefan Mücke, který s vozem s číslem 007 závod rozjížděl, se po startu ze třetí pozice dostal okmažitě do čela. Později vůz klesl na čtvrté místo, ovšem jezdci Jan Charouz a Tomáš Enge jej dovedli zpět na druhou pozici. Mücke se do kokpitu vrátil znovu na poslední část závodu, dokázal překlenout třičtvrtěminutový odstup od vedoucího vozu a přibližně půl hodiny před koncem závodu se znovu vrátil do čela a rychle si vybudoval několikasekundový náskok.
Závod měla skvěle rozjetý také posádka Harold Primat, Miguel Ramos, Darren Turner s druhým továrním vozem Aston Martin LMP1, která se dlouho držela na třetí pozici. V závěru však musela odstoupit, když se její vůz dostal do hodin, při kterých zhasl motor a ten se již nepodařilo znovu nastartovat.
Jan Charouz: „Je to skvělé. Měl jsem štěstí, že v době, kdy jsem jel já, fungovalo auto bez jakýchkoliv problémů a skvěle se ovládalo. Trefili jsme také tlaky v pneumatikách a mně se proto dařilo zajíždět i velmi rychlé časy. Společně s vítězstvím v šampionátu Formule 3000 beru tuto výhru jako svůj dosud největší úspěch.“
Tomáš Enge: „Byl to skvělý závod a já mám obrovskou radost. V průběhu závodu jsme trochu ztráceli kvůli problémům se zadními pneumatikami a přetáčivosti, proto jsme postupně přidávali aerodynamické prvky na záď vozu a jeho chování se díky tomu výrazně zlepšilo. Sice nás to při každé zastávce v boxech stálo pár vteřinek, ale to se nám maximálně vrátilo na trati. Tohoto vítězství si nesmírně vážím, protože se mi po dlouhé době podařilo vyhrát v absolutní klasifikaci závodu na mezinárodní scéně.“
Antonín Charouz, generální manažer českých jezdců: „Jsem strašně šťastný. Byl to super závod. V jeho průběhu se nám povedlo vyřešit drobné problémy s vozem a díky skvělému závěru jsme dokázali zvítězit. Jezdci i tým odvedli skvělou práci. Jen je škoda, že do cíle nedojel i druhý vůz.“